Sayfalar

23 Mart 2012 Cuma

BİLGİLENMECE

                          FRANCHİSİNG SİSTEM 


 Franchising, bir ürün veya hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, belirli bir süre, şart ve sınırlamalar dâhilinde işin yönetim ve organizasyona ilişkin bilgi ve destek sağlamak suretiyle imtiyaz hakkını, ticari işleri yürütmek üzere ikinci tarafa verdiği imtiyazdan doğan uzun dönemli ve sürekli bir iş ilişkilerinin bütünüdür. Bir ürün veya hizmetin belirli bir süre şart ve sınırlamalar dâhilinde işin yönetim ve organizasyonuna ilişkin bilgi ve destek sağlamak suretiyle birbirinden bağımsız iki taraf arasında meydana getirilen sözleşmeli bir ilişkidir. Franchisee sisteminde ürüne, hizmete veya bilgi birikimine ve başarılı bir markaya sahip ve bunların satış ve dağıtım veya işletme hakkını belirli bir bedel karşılığı veren tarafa franchisor olan tarafa frenchise yapılan sözleşmesel ilişkiye franchising diyoruz. Franchisör; ürüne, hizmete veya bilgi birikimine ve bunlara ait denenmiş, kalitesi kanıtlanmış ve başarılı bir markaya, isme sahip ve bunların satış dağıtım veya işletme hakkını belirli bir bedel karşılığı veren taraftır. Franchisor, kendisi ve bireysel Franchise’lerinden oluşan franchising sisteminin kurucusu ve uzun vadeli koruyucusudur. Franchisee, doğrudan veya dolaylı bir malı bedel karşılığında Franchisar’ın ticari adını veya hizmet markasını (organizasyonuna ilişkin) bilgi ve desteğini iş görme ve teknik yöntemlerini, sistemini veya fikri mülkiye haklarını kullanma hak ve zorunluluğunu taraflar arasında bu amaçla yapılan yazılı franchise anlaşması süresi ve kapsamı içinde devamlı olarak alacağı ticari ve teknik destek ile üstlenir. Franchising, birbirinden bağımsız iki taraf arasında meydana getirilen akde bağlı bir ilişkidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder